Acest blog va poate ajuta cu rezultate live, actualizate non-stop din toate campionatele sportive ale lumii. De asemenea, aveti si programul meciurilor din intreaga lume, din hochei, baschet, fotbal, tenis, baseball si rugby.
 
Serivicul de livescore este gratuit si poate fi accesat de oriunde fara costuri ascunse fiind neconditionat! Nu necesita refresh deoarece se actualizaeaza automat la fiecare 20 de secunde iar dvs sunteti anuntat in ce meciuri live s-a marcat recent printr-un avertizor sonor implementat in scriptul de livescore!
 
Astfel, veti fi la curent cu toate rezultatele live si cu tot ce se intampla in toate sporturile practicate acum in intreaga lume. Pentru a accesa sectiunile de rezultate live va rugam sa dati un click pe bannerul de mai jos sau pe unul dintre urmatoarele linkuri, corespunzatoate cu sportul pe care doriti sa il evidentiati: Fotbal , Baschet , Tenis , Hochei , Rugby , Handbal , NFL .
 

Tipseri.com este unul dintre cele mai complete siteuri de pariuri din Romania la ora actuala. Va punem la dispozitie strategii si sisteme profesioniste pentru ca dvs sa aveti un profit cat mai mare.

 
Din experienta conturata in decursul a 2 ani de activitate in lumea pariurilor am reusit sa adunam informatii utile pentru toti pariorii, indiferent de nivelul lor de profesionalism sau de timpul petrecut la casele de pariuri online. Avem atat sfaturi pentru incepatori cat si strategii pentru pariorii avansati. 

Zilnic tipsterii nostri profesionisti va pun la dispozitie biletul zilei, o sursa sigura de castig. Pentru pariorii care vor sa fie la curent cu scorurile din fotbal, tenis sau baschet. Astfel, va oferim rezultate live fotbal, rezultate live tenis, rezultate live baschet, rezultate live rugby, , etc.

Prin simplul fapt ca ne vizitati siteul beneficiati de bonusuri uriase. Casele de pariuri va ofera bonusuri de 100% din sumele depuse numai pentru faptul ca le alegeti ca destinatii de pariuri online.

Va punem la dispozitie cote, clasamente, descrierea handicapului asiatic un ghid special pentru incepatori. sunt descrise elaborat, cu informatii reale si updatate saptamanal. Pariurile sunt o sursa de castig daca sunt tratate cu atentie si seriozitate.

Pentru asta incercam sa va ajutam sa treceti peste emotiile cauzate de un castig sau de o pierdere si sa pariati constant cu aceasi precizie castigatoare.

Forumul site-ului nostru va pune in contact cu comuniattea de pariori romani, despre care trebuie sa stiti ca in plan international conteaza destul de mult Va dorim mult succes in plasarea pariurilor! Puteti vizita site-ul aici!

Tags: rezultate live, cote luni, cote marti, cote miercuri, cote joi, cote vineri, cote sambata, cote duminica, predictii fotbal, predictii , livescore , football livescore , tennis livescore , rezultate in direct , biletul zilei , Pariul Live, Pariul Sigur, Bonusuri, download muzica, download filme, download mp3, muzica, Predictii Fotbal, Predictii, Referate Scolare, Muzica, Pariuri Sportive, Pariuri Online, Case de Pariuri, Pariuri, Biletul Zilei , Predictii Sportive, Biletul Zilei, Clasamente, Pariuri Sportive, Clasamente Fotbal Rezultate Live Fotbal , rezultate live tenis , rezultate live hochei , rezultate live baschet , rezultate live handbal , rezultate live nfl , rezultate live rugby . Biletul zilei , sistemul martingale , planul miza , sfaturile noastre , criteriul kelly .

luni, 7 septembrie 2009

"De la lansarea licitatiilor electronice s-au facut economii spectaculoase la achizitiile publice"

Ca adevarata pepiniera de specialisti in domeniul tehnologiei informatiilor, Romania nu putea ramane codasa si in privinta introducerii sistemului electronic de achizitii publice. Mai ales ca ne aflam in plina campanie de combatere a coruptiei, iar respectivul sistem se dovedeste a fi o arma foarte eficienta impotriva masluirii rezultatelor licitatiilor. Utilizarea obligatorie a Internetului pentru organizarea de licitatii de catre diverse institutii guvernamentale a fost aplicata cu real succes in tari precum Canada sau Danemarca, dar este inca intr-un stadiu incipient in multe state dezvoltate. La noi, lansarea oficiala a site-ului "www.e-licitatie.ro" s-a produs la 5 martie 2002, data de la care toate ministerele si alte peste 200 de institutii din subordinea acestora sunt obligate sa-l utilizeze pentru achizitionarea de papetarie, birotica, alimente, medicamente etc. (lista cu toate produsele se regaseste in Anexa 2 la HG 182/2002). Cum unicul criteriu de departajare a firmelor competitoare este pretul oferit, calculatorul este cel care desemneaza castigatorul (firma cu pretul cel mai mic), posibilitatea fraudarii licitatiei de catre institutia care a lansat cererea de oferte fiind, astfel, exclusa. Este, asa cum ne-a declarat dl. Ioan Cordos, doar un prim pas, urmand ca, pana in anul 2004-2005, toate achizitiile publice sa se faca prin intermediul Internetului. - Domnule director, ce este de fapt sistemul electronic de achizitii publice? - Este un site de Internet. In spatele acestuia stau niste elemente mai putin spectaculoase. Exista, desigur, cadrul legislativ in baza caruia functioneaza acest site, respectiv Ordonanta Guvernului 20/2002. De asemenea, Hotararea Guvernului 182/2002, care a creat cadrul institutional, concretizat prin infiintarea Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei. La acest Inspectorat lucreaza specialistii care se ocupa de administrarea site-ului "e-licitatie.ro" si de achizitiile electronice - acum sunt putini, dar intr-un final vor fi circa 40. - Asadar, pentru inscrierea si participarea la licitatiile electronice nu este necesara prezenta fizica a ofertantilor. - Corect. Singura prezenta fizica pe care o solicitam este in momentul inscrierii in sistem, cand se prezinta documentele care atesta existenta firmei si functionarea legala a acesteia pe teritoriul Romaniei: certificat de inmatriculare, certificat fiscal, extras din statutul societatii privitor la obiectul de activitate si cateva elemente de bonitate, in special cele legate de plata datoriilor catre bugetul statului. Noi eliberam cu acea ocazie un aviz, care este valabil un an de zile, dupa care trebuie reinnoit. - Cat dureaza procedura de inscriere? - Maxim o jumatate de ora. Asta in cazul in care formularul de inscriere este completat in scris, aici, la noi. Dar agentul economic poate completa formularul electronic, pe care il gaseste tot pe Internet, si poate achita tot inainte de a se prezenta aici taxa de inscriere, de 10 euro, urmand ca noi sa ii dam certificatul digital de identificare (un fisier care se instaleaza pe calculator), in momentul in care ne prezinta documentele de care am pomenit. In cazul agentilor economici din provincie, documentele pot fi trimise chiar prin intermediul postei, iar noi expediem certificatul tot prin Prioripost, cu confirmare de primire. - Se pot inscrie si firme din strainatate? - Desigur, cu conditia sa aiba dreptul de a desfasura activitati comerciale pe teritoriul Romaniei. De altfel, avem o versiune a site-ului in limba engleza. Deocamdata insa, am avut cereri de inscriere doar din partea unor firme care nu sunt inregistrate in Romania, fiind obligate sa parcurga alte proceduri pana sa ajunga la noi. - Care este procedura standard pentru organizarea unei licitatii electronice? - Inainte de toate, este de mentionat faptul ca nici achizitorii, nici furnizorii nu au nevoie pentru a participa la licitatie decat de un calculator conectat la Internet, pe care sa ruleze orice browser de Internet: Internet Explorer 4, Netscape - orice. Autoritatile contractante, adica institutiile publice care vor sa cumpere isi anunta prin intermediul site-ului "e-licitatie.ro" intentia de a achizitiona anumite produse, de o anumita calitate, la data de, in anumite conditii de plata etc. Aceste anunturi sunt publice, putand fi vazute inclusiv de utilizatorii de Internet care nu sunt inscrisi in sistem. Firmele inregistrate in sistem, care in baza certificatului digital au acces la un meniu mai extins decat simplii utilizatori, isi pot depune ofertele de pret, completand formularele dedicate. Participantii la o licitatie vad in permanenta pretul cel mai bun oferit si decid daca pot sa coboare sub acea suma. In aceasta faza, in care produsele ce se achizitioneaza prin licitatie electronica au caracteristici tehnice usor definibile, singurul criteriu de departajare a competitorilor este pretul. Sistemul (calculatorul) determina castigatorul, noi il anuntam atat pe site, cat si prin mesaje pe care le trimitem tuturor participantilor. - Castigatorul va fi desemnat tot de sistem si in cazul produselor mai complexe? - Nu. Ponderarea intre caracteristicile tehnice si pret se va face prin notare, de catre o comisie de evaluare, care urmeaza a fi stabilita. Ideal, membrii acestei comisii nu vor fi desemnati ca pana in prezent de autoritatile contractante, ci de persoane din sistem, care vor nota independent una de alta, fara sa se consulte. Vrem ca evaluatorii sa fie ca membrii corpului de experti ai unei curti de justitie, desemnarea lor pentru o anumita licitatie urmand sa se faca in mod aleator. Daca intre notele date de membrii unei comisii vor fi diferente mari, se va intruni alta echipa de evaluatori, pentru revizuirea primelor rezultate. - Cat a costat pana acum sistemul electronic de achizitii publice si la cat estimati devizul final? - Ceea ce s-a facut pana acum a costat pana in 300 de mii de dolari. Iar plafonul maxim de cheltuieli este de 10 milioane de dolari. - Si se recupereaza investitia facuta? - Cu prisosinta. De la lansarea licitatiilor electronice s-au facut economii spectaculoase la achizitiile publice. Cifrele vorbesc: in majoritatea cazurilor, pretul obtinut a fost cu 8 pana la 34 de procente mai mic fata de pretul la care s-a facut ultima achizitie a aceluiasi produs, pe vechiul sistem. Si discutam in lei. Sa va dau un exemplu: s-au platit doar 77000 lei pentru un top de hartie care, inainte de 5 martie, a fost achizitionat cu 99000 lei. Deci economiile bugetare sunt un avantaj de necontestat. Pe urma, faptul ca se poate inscrie in sistem, putand participa la orice licitatie, orice firma care poate desfasura, conform legii, activitati comerciale pe teritoriul Romaniei. Asa se face ca la multe din licitatii am avut cate 15 ofertanti sau chiar mai multi. Tot asa se face ca, de pilda, licitatia desfasurata pentru livrarea de papetarie Ministerului de Interne a fost castigata de o firma oarecare din Cluj. - Cate licitatii au fost finalizate cu succes de la lansarea sistemului? - Ne apropiem de o mie de tranzactii incheiate, cand inca nu s-au facut doua luni de cand functionam. Si mai sunt alte circa o mie de tranzactii in desfasurare. Deci, s-a plecat intr-un ritm bun. Pe langa asta, sunt foarte multe cereri de intrare in sistem, din partea altor institutii de stat, care nu se regasesc in Anexa 1 la Hotararea de Guvern 182. De pilda, Societatea Nationala de Cai Ferate sau institutii din subordinea Ministerului Apararii Nationale, care vor trece si ele la licitatiile electronice cat de curand. Sunt solicitari chiar de la societati comerciale, care nu sunt avute deocamdata in vedere, fiindca nu intentionam sa facem o piata deschisa, ci doar sa rezolvam problema achizitiilor publice. - Cat dureaza din momentul lansarii unei licitatii electronice si pana la finalizarea ei? - Depinde in general de tipul achizitiei. Termenele sunt prevazute in Ordonanta 20. Sunt proceduri simplificate, in regim de urgenta, care merg pana la 10 zile, dar unele achizitii dureaza pana in 45 de zile. - Fiind la inceput de drum, ati avut, banuiesc, si dificultati... - Au fost cazuri in care autoritatile contractante nu si-au definit limpede produsele dorite. De exemplu, nu ajunge sa spui ca vrei plicuri format A5. Trebuie sa specifici calitatea hartiei, modul de inchidere al plicului etc. In alte cazuri, n-a fost dat un pret realist de pornire a licitatiei si atunci normal ca n-au fost nici oferte, deci tranzactia a esuat. Daca se reia licitatia si esueaza din aceeasi cauza, anuntam conducerea ministerului de resort, pentru a se lua masuri administrative. Nu e vorba de rea-vointa, ci de incompetenta: unii ma suna pe mine sa le dau preturi... - Daca acum nu se descurca, ce vor face cu achizitiile mai importante? - Intr-adevar, in momentul in care vom intra cu achizitii de produse mari, chiar si proiecte de investitii dezvoltate pe baza unor caiete de sarcini, lucrurile se complica, fiindca ambele parti vor fi deosebit de incarcate - atat autoritatea contractanta, care trebuie sa depuna caietul de sarcini, cat si ofertantii, care trebuie sa raspunda cerintelor din acel caiet, avand de facut o documentatie serioasa. Revenind la problemele actuale, mai e de precizat ca nu toate tranzactiile pentru care au fost desemnati castigatorii au fost finalizate in termenul legal de 3 zile lucratoare. Dupa 3 zile, castigatorul pierde bonitatea si noi trebuie sa anuntam al doilea clasat, sa se prezinte la autoritatea contractanta pentru negocieri. Uneori insa, vinovat de depasirea termenului de 3 zile nu este agentul economic castigator, ci autoritatea contractanta, datorita procedurilor interne - stiti, birocratia mare consumatoare de timp. Speram ca, in timp, lucruri de genul acesta sa se regleze. Am avut probleme si cu o firma, pe care am suspendat-o temporar de la tranzactii, pentru ca a oferit preturi nerealist de scazute la diverse licitatii, iar cand a fost invitata la incheierea contractelor a refuzat, invocand faptul ca a avut o problema cu Internetul... - Dar din punct de vedere strict tehnic, site-ul a functionat corespunzator? - A fost aglomerarea initiala, cand curiozitatea a fost foarte mare. Au fost foarte multi care s-au inregistrat doar in joaca. De pilda, am primit un mesaj de la cineva care imi spunea ca a incercat sa se inregistreze ca agentul economic "Tom", constatand ca aceasta denumire de "societate" era deja inregistrata. Pe urma, a incercat sa se inregistreze ca "Jerry" - bineinteles ca si Jerry era ocupat... Am plecat cu o linie de Internet de 2 Megabiti, unu-la-unu, pe care am dublat-o apoi cu inca o linie de 2 Megabiti, balansat. Incarcarea la un moment dat ajunsese la 3,6 Megabiti, dar acum nu mai ajunge nici macar la un Megabit. - Hackerii nu va dau tarcoale? - Sunt in permanenta alaturi de noi. La inceput, atacurile au fost mai dese, majoritatea rudimentare, dar si tentative inteligente, care au creat unele probleme de trafic. Dar am luat hackeri printre noi, ca sa avem sprijin si din interior. Ce sa va zic: este o activitate pe care, normal, nu vrem s-o stimulam, nu vrem sa-i atragem, sa intram in competitie cu ei. Incercam sa ne facem treaba. Am apelat si la firme specializate, rugandu-le sa ne monitorizeze si sa ne sesizeze eventualele brese in securitate. Pentru noi este o nota buna si un stimul permanent faptul ca sistemul este monitorizat constant la nivelul primului-ministru, care este informat in fiecare sedinta de Guvern despre ce se intampla aici. Nu ne putem permite o cadere tehnica a acestui site.

Niciun comentariu: